Skip to content
March 21, 2014 / TheBosoms

#250 Marokkanen

// Todays’ cartoon is in Dutch. Read more about its alarming state of racism here. //
Vandaag een Nederlandse strip van mijn hand. Niet ingekleurd want ik wil snel reageren op, wat ik noem, het nieuwe racisme.
Het idee dat ‘criminele Marokkanen’ het land uitgezet moeten worden, is een beetje slap. Het is ook wel erg vreemd om te beweren dat van alle honderden nationaliteiten die er bestaan, er slechts 1 gedeporteerd zou moeten worden. De wet geldt voor iedereen, dus moeten logischerwijs van nu af aan ook álle criminele Nederlanders het land uit worden gezet natuurlijk. Ik weet niet waarheen. Echter ook die ‘Marokkanen’ waar men op doelt, zijn daar meestal niet geboren.
Ik kwam er niet helemaal uit qua kwinkslag en dacht eerst aan: “De boezems willen op vakantie: Wij zijn Marokkaans hoor, heus waar” maar dan moet de lezer te lang doordenken. Dus ‘t werd onderstaand resultaat. Grappig is ‘t eigenlijk niet, maar je moet wat.
We leven in een nare tijd, een hele nare tijd.

The Bosoms want to move abroad: -We’d like to apply for the Maroccan nationality... -and then just transport us over there.

Leave a Reply

